بخشی از متن پاورپوینت:
معرفی مورد:
بیماری 15 ساله با ضایعه ای نادر در مخاط فک بالا و بهداشت بسیار بد به بخش بیماریهای دهان مراجعه کرده است.
1) بیمارفرزند یکی از اساتید دانشکده پزشکی وازدوستان استاد بیماریهای دهان بوده وپدرش نیز همراه او میباشد.
2) بیمار به همراه پدر کارگرش ازمنطقه ای دور آمده است.
نوع برخورد استاد – دانشجو و بیماردر هنگام معاینه
حیطه عمل اخلاق پزشکی:
ارایه خدمات سلامت
پژوهش های پزشکی
آموزش پزشکی
اهداف:
از دانشجوانتظار می رود در پایان کلاس بتواند:
کاربرد اصول چهارگانه اخلاق پزشکی را در حیطه آموزش دندانپزشکی تشریح کند.
به عنوان یک دانشجوی در حال تحصیل، این اصول را در هنگام مواجهه خود با بیماران به کار بندد.
بر اساس نوع اقدامات مورد نظر، سطح توان مندی های خود و شرایط بیمار، در مورد نوع مشارکت خود در انجام اقدامات تشخیصی- درمانی برای بیماران تصمیم گیری نماید.
بتواند در موارد مواجهه با خطای تیم درمانی به شکل صحیح اقدام نماید.
از چه خواهیم گفت:
تبیین اصول اخلاق پزشکی
بررسی چالش های اخلاق پزشکی در محیط آموزش بالینی
ارایه راهکار در خصوص آموزش پزشکی مناسب در چارچوب اصول اخلاق پزشکی
عملکرد دانشجویان در موارد خطای دندانپزشکان
مروری بر چند مورد
حلقه مفقوده
فهرست مطالب :
معرفی مورد
حیطه عمل اخلاق پزشکی
اهداف
از چه خواهیم گفت
فاکتورهای دخیل در آموزش پزشکی مبتنی بر اخلاق
اصول اخلاق پزشکی
مفید بودن Beneficence
مفید بودن
بی ضرر بودن nonmaleficence
خودمختاری Autonomy
احترام به حق انتخاب بیمار
عدالت Justice
رعایت عدالت
راهکارها
عوامل کلیدی مؤثر بر ریسک ذاتی یک پروسیجر
مثال هایی از انواع پروسیجر از نظر ریسک ذاتی
عوامل کلیدی در تعیین ریسک افزایشی
نحوه برخورد دانشجو با خطاهای پزشکی
معرفی یک مورد
هرم میلر
حلقه مفقوده
سخن دل
کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم
نقش دل در آموزش اخلاق پزشکی
فاکتورهای دخیل در آموزش پزشکی مبتنی بر اخلاق