مقالات و تحقیق آماده

مقالات و تحقیق آماده

ارائه محصولات فایلی و دانلودی برای شما عزیزان
مقالات و تحقیق آماده

مقالات و تحقیق آماده

ارائه محصولات فایلی و دانلودی برای شما عزیزان

دانلود بررسی ارتباط عفونت قبلی هلیکو باکترپیلوری با بیماری پارکینسون

بررسی-ارتباط-عفونت-قبلی-هلیکو-باکترپیلوری-با-بیماری-پارکینسون
بررسی ارتباط عفونت قبلی هلیکو باکترپیلوری با بیماری پارکینسون
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 52
حجم فایل: 15739 کیلوبایت
قیمت: 21900 تومان

توضیحات:
تحقیق پزشکی با عنوان بررسی ارتباط عفونت قبلی هلیکو باکترپیلوری با بیماری پارکینسون در بیماران مراجعه کننده به بیمارستان، در قالب فایل word و در حجم 52 صفحه.

بخشی از متن:
بیماری پارکینسون یکی از بیماری‌هایی است که باعث ایجاد اختلالات حرکتی می‌گردد. این بیماری در تمامی نژادها و با شیوع 2-1نفر در هر هزار نفر رخ می‌دهد. شیوع آن با افزایش سن افزوده  می‌شود. مشخصات این بیماری عبارتند از لرزه، هیپوکینزی، رژیدتیه، اختلال در راه رفتن و قامت.
تاکنون اتیولوژی‌های مختلفی برای این بیماری مطرح شده است که شایعترین آن نوع ایدیو پاتیک می‌باشد. از علل دیگر آن می‌توان به انسفالیت لتارژیک پارکینسونیسم ناشی از داروها و سموم و پارکیسنونیسم همراه با سایر بیماریهای نرولوژیک را نام برد. در مطالعات اخیر بحث‌هایی در مورد همراهی عفونت هلیکوباکترپیلوری با بیماری پارکینسون مطرح شده است. این باکتری نوعی باسیل منحنی شکل گرم منفی می‌باشد که متحرک است و نقش اصلی را در زخم پپتیک و سرطان معده دارد.
این عفونت شایعترین بیماری باکتریال در سراسر جهان است و شیوع آن در نقاط مختلف جهان بسته به سطح بهداشت جامعه بستگی دارد. در کشورهای در حال توسعه 80% از جمعیت تا 20 سالگی آلوده می‌شوند که این میزان در آمریکا 30% می‌باشد و میزان آلودگی به هلیکوباکترپیلوری در کشور کره جنوبی  56% گزارش شده است. این باکتری به مخاط معده و روده آسیب وارد می‌کند و باعث ایجاد زخم می‌شود. در مطالعات انجام شده اخیر نوعی همراهی عفونت هلیکوباکترپیلوری با بیماری پارکینسون مشاهده شده و دیده شده که با درمان این نوع عفونت در این بیماران جذب  لوودوپا بهتر صورت گرفته و نتایج درمان بهتری حاصل شده است.
همچنین یکی از درمانهای اصلی که برای بیماران پارکینسون وجود دارد لوودوپا می‌باشد که در بیمارن دارای زخم پپتیک باید با احتیاط مصرف شود. با توجه به این موضوع که کشور ما از جمله جوامعی است که عفونت هلیکوباکترپیلوری دارای شیوع بالایی می‌باشد و همچنین اکثر افراد مبتلایان به پارکینسون دارای سن بالا هستند و شیوع پارکینسون در آنها بالاتر می‌باشد این طرح با هدف برررسی ارتباط قبلی عفونت هلیکوباکترپیلوری با بیماری پارکینسون در بیمارستان بعثت در سال 87-1386 صورت پذیرفت.

فهرست مندرجات:
فصل اول: مقدمه
بیان مساله
اهداف وفرضیات
فصل دوم: زمینه و پیشینه تحقیق
بیماری پارکینسون
اتیولوژی
پاتولوژی
پاتوژنز
درمان
هلیکو باکتر پیلوری
مروری بر دیگر مقالات
فصل سوم: طرح تحقیق
نوع مطالعه
تعداد نمونه، روش نمونه گیری و معیارهای انتخاب نمونه
معیار های پذیرش و عدم پذیرش
نوع پژوهش و روش انجام کار
فصل چهارم: یافته ها
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات
منابع

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود سایر پروژه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد