مقالات و تحقیق آماده

مقالات و تحقیق آماده

ارائه محصولات فایلی و دانلودی برای شما عزیزان
مقالات و تحقیق آماده

مقالات و تحقیق آماده

ارائه محصولات فایلی و دانلودی برای شما عزیزان

دانلود گزارش کارآموزی رشته علوم آزمایشگاهی؛ فیزیولوژی پزشکی

گزارش-کارآموزی-رشته-علوم-آزمایشگاهی؛-فیزیولوژی-پزشکی
گزارش کارآموزی رشته علوم آزمایشگاهی؛ فیزیولوژی پزشکی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 15
حجم فایل: 25 کیلوبایت
قیمت: 34000 تومان

توضیحات:

گزارش کارآموزی با موضوع فیزیولوژی پزشکی، در قالب فایل word و در حجم 15 صفحه.

 

بخشی از متن:

اسیدهای آمینه ضروری:ده اسید آمینه را در گروه اسیدهای آمینه ضروری قرار می‌دهند چرا که بدن اساسا نمی‌تواند این اسیدهای آمینه را سنتز نماید و یا توانایی سنتز آنها را به مقدار کافی ندارد. بنابراین همانطور که از نام آنها پیداست، وجود آنها در رژیم غذایی ضرورت دارد.

اسید آمینه آرژانتین در دوران رشد، برای رفع نیازهای طبیعی مربوط به دوره نوزادی و کودکی ضروری است دوازده اسید آمینه دیگر به آسانی در بدن قادر به سنتز شدن می‌باشند و برای رفع نیازهای متداول فرد در طی زندگی کافی هستند.

 اسیدهای آمینه غیرضروری: کاربرد واژه غیرضروری در مورد برخی از اسیدهای آمینه چندان درست نیست، چرا که تمام اسیدهای آمینه برای انجام اعمال متابولیکی و ساختمانی در بدن ضروری هستند با این حال، اطلاق واژه غیرضروری در این مورد مربوط به دوازده اسید آمینه‌ای می‌باشد که به آسانی در بدن قابل سنتز می‌باشند و لذا حضور آنها در رژیم غذایی ضروری نیست.

تعادل: واژه تعادل نشان‌دهنده دریافت و مصرف نسبی مواد در بدن می‌باشد که برای حفظ سطح طبیعی این مواد در بدن و سلامت در همه حال ضروری است

تعادل پروتیین: پروتیین‌های بافت‌های بدن به طور مداوم به اسیدهای آمینه تجزیه می‌شوند که به این حالت کاتابولیسم می‌گویند. اسیدهای آمینه حاصله مجددا بر حسب نیاز در ساختمان پروتیین‌های بافتی شرکت می‌کنند. به این حالت آنابولیسم گفته می‌شود. برای حفظ تعادل نیتروژن قسمت آمینو اسیدهایی که دارای نیتروژن می‌باشند، از طریق آمیناسیون تجزیه شده و سپس به آمونیاک (NH3) تبدیل می‌شوند و به شکل اوره، از راه ادرار دفع می‌شوند باقیمانده غیر ازتی اسید آمینه می‌تواند به صورت پیش‌ساز کربوهیدراتها و چربی‌ها مورد استفاده قرار گیرد و با این که در صورت نیاز، مجددا به اسیدهای آمینه دیگر تبدیل شود، سرعت نوسازی پروتیین و نیروژن در بافتهای مختلف براساس میزان فعالیت متابولیکی بافت مربوطه متغیر است. نوسازی بافتی فرآیند مداومی از دوباره شکل‌گیری، دوباره‌سازی و تطابق است که در صورت نیاز برای حفظ تعادل کلی پروتیین در بدن صورت می‌گیرد. بدن همچنین تعادل بین پروتیین بافتی و پروتیین پلاسما را حفظ میکند که این به نوبه خود با دریافت پروتیین رژیمی در تعادل است. به این ترتیب با داشتن چنین سیستم تعادلی بدن قادر می‌شود ذخایر کافی از اسیدهای آمینه حاصل از پروتیین‌های بافتی و پروتیین‌های غذایی را برای رفع نیازهایش همواره در اختیار داشته باشد.


دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود سایر پروژه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد