طرح درس و روش تدریس ریاضی چهارم، درس محاسبهی حاصل ضرب در قالب ورد و شامل 6 صفحه.
هدف کلی درس محاسبهی حاصل ضرب، محاسبه ی حاصل ضرب دو عدد چندرقمی است. از جمله عددهایی که بعضی از رقم های آن نیز صفر است.
با توجه به روش مطرح شده در کتاب، مشکل ضرب عددهایی که بعضی از رقم های آن صفر است به طور طبیعی حل میشود. به همین دلیل توصیه میکنیم روش مورد نظر کتاب را با دقت پیگیری کنید.
اهداف درس:
✅ ضرب دو عدد مضرب 10 را به درستی انجام میدهد.
✅ ضرب دو عدد که بعضی از رقم های آنها صفر است را به درستی انجام میدهد.
✅ ضرب سه عدد را درست انجام میدهد و مسئله های مربوطه را حل میکند.
✅ ضرب دو عدد چند رقمی را انجام میدهد.
✅ از ماشین حساب برای ضرب دو عدد چند رقمی استفاده میکند.
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم درس میراث فرهنگی و تاریخ در قالب ورد و شامل 8 صفحه.
برای شروع کار، تعدادی تصویر شامل مکانها و ابنیه تاریخی، اشیا و ظروف تاریخی، نقاشی، قالی بافی، وسایل جنگی، کتابهای تاریخی، تصویر نقاشی یا تندیس شخصیتهای تاریخی که روی چند صفحه کاغذ صورت درهم چسباندهاید.
دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کنید. برگهها را در اختیار هر گروه بگذارید و از آنها بخواهید تصاویر را قیچی و دسته بندی کنند. برای مثال ابنیه تاریخی را در یک بخش کنارهم بگذارید. ظروف و اشیا و وسایل زندگی را در کنار هم بچسبانید و چنانچه نام شخصیتها یا بناهای تاریخی را میدانند...
اهداف درس:
✅ نسبت به حفاظت از میراث فرهنگی حساس و راغب شوند.
✅ کارکرد و نقش سازمان میراث فرهنگی و موزه را بیان کنند.
✅ پرسشهای تاریخی درباره موضوعات یا رویدادهای گذشته، طرح کنند.
✅ انواع میراث فرهنگی را شناسایی و معنا و مفهوم و ارزش میراث فرهنگی را بیان کنند.
✅ در صورت بازدید از یک موزه گزارشی تهیه کنند و یا اطلاعاتی درباره آن موزه جمع آوری کنند.