آشنایی با این رویکردها و چرایی آنها برای برنامه ریزان درسی بویژه در دانشکده ها و موسساتی که در پی دستیابی به مرزهای جدید و خلق بایسته های خاص در عرصه علوم بویژه علوم انسانی هستند لازم و کارآمد است.
فهرست مطالب:
مقدمه
نکاتی برای ایجاد تعادل در محتوای برنامه درسی
سازماندهی مواد آموزشی
شیوه های سازماندهی افقی
ویژگیهای اصلی سازماندهی بر اساس رشته های علمی
توجیه شیوه ی سازماندهی بر اساس رشته های علمی
محدودیت های شیوه ی سازماندهی بر اساس رشته ی علمی
روش های مختلف سازماندهی محتوا به شیوه ی تلفیقی
الف-شیوه موازی سازی رشته ها
ب-شیوه چند رشته ای (موضوعی)
ج-شیوهی سازماندهی بین رشتهای
د-شیوهی سازماندهی فرارشته ای
اهداف برنامه درسی مبتنی برتجربه
روشهای مختلف سازماندهی عمودی محتوا
فهرست منابع